onsdag 25 maj 2011

Påskfirande 20 april

Det kom tre påskkärringar till oss på Solrosen. Deras påskhöna hade värpt ett påskägg med majskrokar och russinpaket. Vi fikade även på en god påsktårta.




























måndag 16 maj 2011









Den 29 mars firade vi våffeldagen som var mycket uppskattat av oss alla!



måndag 9 maj 2011

Aktiviteter vi haft på förskolan!

Det var nu ett tag sedan vi startade upp denna blogg, men har inte kommit igång med skrivandet, men nu har vi fått besked från de flesta föräldrar att vi får lägga ut bilder på deras barn. Vi har under vårterminen gjort en hel del aktiviteter bland annat firat Fettisdagen, åkt vårt eget vasalopp, firat Våffeldagen och haft påskfirande. Alla aktiviteter och firande av olika slag har uppskattats av barnen. Det har varit väldigt kul att se barnen prova på saker som de kanske inte tidigare har provat till exempel att åka skidor eller att äta en semla :). Bilder på dessa aktiviteter kommer vid ett senare tillfälle.

söndag 6 mars 2011

Välkomna!

Solrosens förskolepersonal hälsar er välkomna till förskolans blogg. Här har vi tänkt skriva om de aktiviteter vi gör tillsammans med barnen och om det är något speciellt som vi vill berätta. Vi kommer även lägga ut månadsbrev så att ni föräldrar kan ta del av vad vi har planerat för verksamhet, samt om det är något som ni föräldrar behöver ta ställning till. Vi hoppas att denna blogg kommer att vara till både nytta och nöje för er föräldrar som har era barn på förskolan Solrosen.